Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag hänger inte alls med i raser, avel osv. Eller så är jag bara världens korkaste person , men jag undrar vad som menas med SWB?
Jag har sökt i alla forum här på buke & googlat men inte hittat någonting. Har kollat på ASVH men hittar ingenting där heller. Haha.
På blup.se t.ex, så står det såhär om jag söker på en häst: Pelle (SWB).
Jag vet att SWB står för Swedish Warmblood (?), men betyder det att hästen är ett renrasigt svenskt halvblod?
Vill verkligen veta!
Det betyder att hästen är registrerad inom ASVH = Svenskt varmblod (halvblod alltså)
Renrasigt och renrasigt är en definitionsfråga, eftersom ASVH är en öppen stambok och tillåter flertalet andra raser i sin stambok så är en häst en renrasigt halvblod även om den eg, har en tysk mamma och en fransk pappa
I grund och botten så är väl kort och gott SWB grundat på importerat blod samt fullblodsraserna.
Hundavel & Ras
Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
Hundavel & Ras Det är knappast ett problem med en begränsning på 500 individer om man är intresserad av vilka uppfödare som använder sig av BPH i nutid...