Sy barnkläder!

taccotad

Trådstartare
Någon här som gör det? Jag har symaskin men rätt liten kunskap om att sy. Kan sy gardiner och sånt med raka sömmar bara.
Har inga mönster så vet någon enkla mönster man kan hitta här på internet får ni gärna säga till. Annars funderade jag på att ta tex gamla urtvättade byxor, sprätta upp och göra egna mönster. Hur tror ni det kan funka?
 
Sv: Sy barnkläder!

Kolla in ditt lokala bibliotek. Det finns rätt många böcker om hur man syr enkla med praktiska kläder till både barn och vuxna som lämpar sig för nybörjare.

Gå dit och fråga bibliotekarien!

/KT
 
Sv: Sy barnkläder!

Jag föredrar ett isärsprättat plagg av en modell man trivts bra i. Lägger på några cm på längden och någon på bredden beroende på hur mkt barnet vuxit.

Fördelen med ett mönster i tyg är att det ligger still på tyget utan att du behöver nåla fast det när du skall klippa till det.

//Waern
 
Sv: Sy barnkläder!

Se där, då var jag inte helt ute och cyklade! Måste bara fixa lite fräcka tyger nu... Idag ska jag besöka min mamma och vi ska tillsammans sy nån form av blöjbehållare som ska hänga ovanför skötbordet.
 
Sv: Sy barnkläder!

Kul :laugh:
Jag har varit sugen jag med på att sy lite,
men inte kommit mig för än.
Mest för att jag inte har nått bra ställe att låta symaskinen
stå framme på.
Men nu snart ha jag nog ordnat det.
Hoppas vi ska lyckas sy lite mer nu i mars kanske.

Det vi sytt hittils till mig så har vi använt köpt mönster,
men som vi modifierat rätt bra :angel:
Samma sak med sonens dopklänning.

Antar att det kommer bli liknande om vi gör lite barnkläder.
Har inga barnkläder som jag känner skulle vara kul att fler av så tror jag.

Kan du inte lägga ut lite bilder sen på vad du gjort,
lite inspirationsbilder så där :D
 
Sv: Sy barnkläder!

Det finns mycket roliga tyger på nätet, både på webshopar och Tradera.
 
Sv: Sy barnkläder!

jag har en superbra mönsterbok där det finns MASSVIS med kläder för barn 0-3 år. Mönstrena är enkla att rita och förstå. Det finns utförliga beskrivningar hur man ska göra!
Jag har hittat världens bästa tygaffär med underbara trikåtyger. Det här är det senaste jag har sytt till sonen. Jag är inte helt klar dock!
klader-150x150.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Min dotter (7 år) vill ha trasiga jeans. Har hittat ett par som jag fick sy upp för det var för stor storlek. Men nu vill hon ha fler...
Svar
13
· Visningar
857
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 527
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 781
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp