Sy egen grimma? Material?

Ms_Antrop

Trådstartare
Jag tänkte att jag skulle sy en grimma! :p Men vart hittar man material? Tänkte sy i nylonband och försöka få till teddyfoder i den...
Tänkte även att jag skulle ha broderat på den, men eftersom jag inte har nån maskin för det själv så kanske man kan fixa det från nått företag..

Nån som har gjort egna grimmor och har några tips? Både på inköpsställen (kan man ju ta via PM) och vilka material som är lätta/svåra att arbeta med osv?
Vad behöver man ha för "krav" på symaskinen om man bara ska sy i nylon? Räcker det med vanlig nål eller måste man ha nått kraftigare?
 
Sv: Sy egen grimma? Material?

Hej :-). Jag har sytt en grimma och broderat för hand på den. Jag använde en gammal grimmas spännen och ringar och köpte nylon band för 15kr metern i textil affären i söderköping. Jag har en symaskin för några hundra bara. Den funkar kanon :-). Har nålen som följde med oxå och den är ingen jätte bra nål men har hållt hittills.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 236
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp