Sy själv?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare NeonPrinsessa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 689
N

NeonPrinsessa

Jag fundera på att sy typ ett fleecetäcke och matchande transportskydd.
Någon som har nått mönster på något av dem?
Iofs förstår jag om ingen har till transportskydd, men täcke borde väll inte va så svårt att hitta? Eller? Hmm...

Anyone? :d

Sv: Sy själv?

Jag började sy ett ulltäcke till min pålle i julas men blev aldrig klar så det ligger nålat hemma..
Tyvärr har jag inte längre kvar hästen men så fort jag får ny pålle ska jag nåla om innan jag syr ihop det.
Alltså kan jag tyvärr inte ge så många säkra tips..

Jag tog måtten som de tipsar om här och markerade med ljus penna på det blå tyget jag köpt.
Sedan provade jag på hästen och nålade där jag ville täcket skulle gå över hals och manke.
Då är det ju bra om pålle står still :D

Lycka till!

Sv: Sy själv?

kanske du kan rita av ett annat täcke? :confused:
för att få "rätt vinkel" i bogen..?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
974
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka