syntetiskt?

L

lexi

började ge min "halshäst" alger, carragen, i hopp om att det ska finnas nåt som hjälper henne... :(

på burken står det att man inte ska ge det ihop med syntetiskt foder/tillskott. vad är syntetiskt?!:confused:

havre är ju inte syntetiskt iaf... inte heller linfrökross väl? men krafft pluss/goov/musli??

mineraler, typ steeljoint??

vitlöksgranulat? står dock på burken 100% naturprodukt...

tacksam för svar!!!! :)

Sv: syntetiskt?

*knuff knuff*

ingen som vet vad syntetiskt i foder är..?:confused:

har en ört bok som skriver:
i motsats till syntetiskt tillverkade mediciner behöver örterna som beskrivs i materia medica inte doseras exakt för att du ska nå ett bra resultat....
det är väl "inte naturliga" foder/tillsatser kanske :angel:

mmm... men vad är "naturligt"? hur är det med vitaminer och mineraler? finns ju massor av tillskott i helfoder. hur ska man veta om dessa är gjorda på konstgjord väg eller om de är tagna från någon växt eller nåt, på naturlig väg alltså..?

kan det va allt som gått igenom "prosses" kanske :confused:

jag har gett mina hästar "vanliga" alger ihop med deras mat, men det stod inget sådant på den burken.
vad innehåller dom algerna du tänker ge mer ?
(är det brunalger?)

algerna heter carragen, d e nå ishavsalger.
såg att också alg börje: http://www.alg-borje.se/ har samma, fast dom jag har är av ett annat märke.

Senast ändrad av en moderator:

vi har gett alg-börjes ishavsalger till och från för hovarna(hjälper faktiskt bra)
lite grönaktiga, luktar inte jättegott :crazy:

stod inte nåt sånt på den burken.......
dom fick det
fibergi
vitlök
mineraler(pelleterade)
B och E-vitamin
linfrö 1/gång i veckan
betfor
och massa hö, dom verkar inte tagit någon skada....:angel:

konstigt att dom skriver så :confused:

Jag tro dom menar med syntetiskfoder, foder som är ex "gjorda". Exempelvis mineraler och vitaminer som människan skapat medans icke synteiska mineraler är sådant som finns i hö, korn, havre osv.

Som droger ungefär; Hash är en "naturprodukt" medans LSD är gjord i ett labb:smirk:

Jag tro att jag använder mig av syntetiska mineraler/vitaminer, Biovimin heter den...

meen, hur ska man VETA om typ vitaminer å mineraler är syntetiska el äkta..? och vilka...? står ju ingenting på fodersäckar å mineralhinkar om detta...:confused:

Kolla upp vad Biovimon var, står att det är ren naturprodukt...Om det inte står så kan du alltid kontaka foderföretaget, dom måste iaf veta:)

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
2 087
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 747
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 272
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 099
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈