Syntetstigläder?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 825
P

Pita

Kan man ha det på lädersadel, eller förstör det lädret?
Ska köpa ny sadel nu och vill verkligen inte att den ska nötas/slitas i onödan. Måste jag byta ut mina syntetläder mot "läderläder"?

Det ska ju gå att ha syntetstigläder på lädersadlar. Personligen föredrar jag läder till läder och syntet till syntet men smaken är ju som baken.... :smirk:

Tack för svaret! Då får det gå med mina gamla läder ett tag. (Kan ju tillägga att det inte är en smakfråga, snarare en plånboksfråga...)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
530
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III
  • Ridskoleryttare
Tillbaka