Syntetträns?

pajaztar

Trådstartare
Det finns ju syntetsadlar, men finns det syntetträns? Eller konstläder? Jag vill inte använda riktigt läder (det är ju döda djur). Vart kan man hitta det i så fall?

Sv: Syntetträns?

Galopp- och distansmänniskor brukar använda syntetträns.

Kolla i länksamlingen här på Buke, det finns såna specialbutiker.

Hööks har inga träns i konstläder, däremot har de lädersaker som är garvade med vegetabiliska medel istället för kemiska, om det var det du tänkte på.

Men det är fortfarande läder från döda djur. ;)

Ibland finns det på Tradera just nu finns det i nylon kolla även Ebay där brukar finnnas många syntet träns .Galoppshoparna brukar också ha.

Sen har ju Wintec en serie med syntetträns.....

Själv föredrar jag dom som är mjukare än galoppens plastträns, Biothane heter dom och saluförs av www.distansritt.nu.

Eller dom i syntet som det just NU finns ett blått av på tradera....det fanns även i skogsgrönt, knall-lila och rött....

Passa då upp med vilka skor du använder, och vad du äter, använd heller inte smink osv osv. Massor av det du använder i vardagslag kommer från döda djur! tandkräm t ex! Hur löser du det? Sluta borsta tänderna???

Tack så mycket för alla svar!!

Bill - jag är ganska välmedveten om vad som innehåller döda djur och inte. Du behöver inte attackera mig. :)

You go girl! :)
Jag har också tänkt på det.
Blev konfundersam när jag blev vegetarian om jag vad jag skulle köpa för utrustning till hästen.
Jag tyckte att syntettränsen var jättefina, synd bara att de är så attans dyra :P
Var kan man hitta Wintec's träns? :)
Jag blir inte så påverkad av att ha läderprodukter till ridningen eftersom man är uppväxt med det.
Hittar man inget syntetträns så kan man i andra hand köpa ett begagnat träns, så känns det lite bättre iaf hoho! ^^

Senast ändrad av en moderator:

Wintecs är nog det som liknar ett vanligt träns mest.

Tror Bucas har ett också?? Har för mig att jag sett det i en katalog någon gång, men vart det finns att köpa... ja. Det får man nog be en ÅF ta hem speciellt isf.

Men det billigaste är nog det som ScissorHands länkade till - ridsportshopen! :idea:

Har haft både ett från Bucas

1021466.jpg

Även haft ett från Zaldi som var köpt i deras egen försäljningshop i spanien

371060.jpg

Och i förbyggande syfte: BÄGGE ÄR REDAN SÅLDA SEN FLERA ÅR :angel:

det finns ju även plastträns ;D mitt älskade limegröna träns :D:D

Jag har också ett limegrönt träns (plast - galoppträns) :D
Har även ett blått som jag ska sälja eftersom det är ganska litet i storleken så ingen av mina kusar kan ha det (rejäla halvblod).

Passa då upp med vilka skor du använder, och vad du äter, använd heller inte smink osv osv. Massor av det du använder i vardagslag kommer från döda djur! tandkräm t ex! Hur löser du det? Sluta borsta tänderna???

Haha, alltså ursäkta men vaddå "använd heller inte smink"? Du är väl medveten om att det finns listor på alla företag som INTE testar på djur o.dyl. om det är det du syftar på? Och på vilket sätt menar du att tandkräm kommer från döda djur? Förklara, tack!

kl

Varför tog ni upp en tråd från 2005?
Jag tror nog att tjejen som frågade om det har hittat nåt vid det här laget :P

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Islaend
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: sweep
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Fibusen
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
611
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?