Ta in en för vid stövel

Sockerbit

Trådstartare
Är det möjligt på snyggt vis att ta in en stövel som blivit för vid? Har DeNiro dressyrstövlar som tyvärr blivit aningen för vida, de har dragkedja så i mitt huvud borde det gå att ta in. Någon som testat? Tankar?

Jag köpte ett par begagnade Pioneer-stövlar relativt billigt för ett par år sedan som var för vida för mig. Jag lämnade in dem till en sadelmakare som jag har i närheten som fixade till det och det blev jättefint, man såg inte alls att de var ändrade. Jag minns dock inte vad det kostade men det var nog ingen jättestor summa.

Jag köpte ett par Cavallo på superrea som var för vida, åkte till skomakaren som sytt in dem och det blev bra :)
Tror att jag betalade 4-500kr för ändringen och eftersom det var 70%rabatt på stövlarna så sparade jag ändå väldigt mycket pengar på det :D

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
827
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka