Ta reda på täckesfodrets vikt?

dengra

Trådstartare
Har nyss köpt ett vintertäcke på hööks men det stod tyvär inte hur mycket foder det hade, tänkte att jag skulle kolla på hemsidan, men där fanns inte täcket med. Finns det ett smart sätt att ta reda på hur mycket foder ett vintertäcke har? Går det att väga eller liknande? :)

Sv: Ta reda på täckesfodrets vikt?

Enklast är nog att lägga upp en bild och se om någon annan har ett likadant täcke.
Det går ju inte att väga för det är för många variabler att ta ställning till.

Förklara hur täcket ser ut så kan jag kanske hjälpa dig! :) Eller ännu bättre om du har bild.

Bild var det här! :)

foto0126_159788685.jpg

Dock en trött mobil och lite lite plats.
Men det är svart med ljusgröna kanter, dock såg det svarta mörkgrönt ut nyss, men de var en kort stund ;)

Någon som har en aning? :)

Ser minsann ut som mitt fast det är mörkbrunt(väldigt mörkt) och så kan jag knäppa på en hals.
Isåfall är det 300 grams fyllning i.

Det låter onekligen bra! Dock har jag ingen möjlighet att knäppa på en hals, men de här är kanske en sneak variant av den. Priset var endast 299 kr, så jag anade att det inte skulle ha mycket fyllning. 300 låter dock rimligt då jag klämde på mitt andra 300g täcke och dom känns likvärdiga.

Fast ändå känns det som om det vore mindre fyllning. Men vad vet jag?

Kom just fram till att det inte kan vara 300 gram, tror jag :p Deras svarta täcke, det som är nedsatt till 299 kr, är ju bara 280g och det är ju übertjockt! Det här känns som en lättare vinterjacka, typ.

Vad spelar det för roll? 100 gram hit eller dit gör detsamma för en häst.

Om det är deras stalltäcke från förra säsongen, vilket det ser ut att vara, så är jag rätt säker på att det var på 200 gram.

Liknande trådar

Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 604
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
647
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka