Täcke med halvhals??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Korsning
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 300
K

Korsning

Finns det någon bra rymligt täcke med halvhals. Regntäcke med fleecefoder eller med 100-150 gr fyllning.

Sv: Täcke med halvhals??

HW har, ex Rhino med halvhals. Finns ofodrat eller med 200 g foder eller 370 g.

Även Shires och Three Crown har täcken med halvhals. Dock glansig insida, men enligt mig så är det ju så mycket bättre med glansig insida änmed fleece. Minskar risken för skav och inge hår som fastnar;)

kan rekomendera täcke med glansig insida istället för fleece. Man slipper skavet. Har själv shires

jag har ett rambo wug vintertäcke som har halvhals, finns även med 200g. Riktigt bra täcke!!:D

Catago har ett med 150 gram fleece. Riktigt härlig fleece är det och täcket är super.

Finns det några billiga täcken med halvhals för under 400?

Jag köpte ett Horseware Hurricane idag, regntäcke med halvhals och 100gr foder.

Horseware har ingen modell som heter hurricane, det måste vara Shires/TCH? Har du hunnit prova det? De verkar slitstarka.

Finns det någon bra rymligt täcke med halvhals. Regntäcke med fleecefoder eller med 100-150 gr fyllning.

Källquists Horsesaver har ett som heter Dorset. Det är med hög halvhals och fleece platta över rygg, länd och kors. Ett kanon täcke! passformen är suverän, gott om plats och ligger suveränt i bogen. värmer bra och hållbarheten är fantastisk. Betalade ca 700 kr för det för 5 år sen och har det fortfarande intakt, har utsatts för MYCKET slitage både i fråga om vanlig användning och bus och pojkstreck i hagen med kompisar. Håller sig tort trots att jag aldrig ens impregnerat om det.

1200D, teflonbelagt, vattentäthet 2000 WP, andasfunktion 3000 mvp.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 530
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 519
Senast: ako
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår