Täcke på framridning

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 665
E

Egonson

Ja, får man använda sig av länd/ridtäcke på framridning om den är utomhus och det t.ex regnar? Det står inte i TR vad jag vet.

Satt och funderade på det och vetgirig som jag är måste jag ta reda på svaret.. :p

Sv: Täcke på framridning

Självklart får du det. Se till att ha nummerlappen väl synlig bara. Jag brukar ha min på schabraket och har jag då ett ländtäcke över så brukar jag sätta en nummerlapp på täcket också.:)

Ok, tänkte nästan det. Tack för svaret :)

Ja, får man använda sig av länd/ridtäcke på framridning om den är utomhus och det t.ex regnar? Det står inte i TR vad jag vet.

Satt och funderade på det och vetgirig som jag är måste jag ta reda på svaret.. :p

ja, fast en gång när jag kom ridande tanför framridningen med min stiliga d-ponny och ett rosa fleecetäcke med gråa ddskallar på blev en häst jätteskrämd och typ körde över sin ägare sen såg de skitsura ut hela dan (?) det var väl inte mitt fel elelr? :O

Se bara upp när du tar av ländtäcket så du inte drar av nummerlappen från schabraket. Det har jag lyckats med. :angel: Jag fick jaga ÖD så dottern fick starta utan nummerlapp den gången.

Jaga ÖD? Fanns det ingen på hela tävlingen du kunde låna nummerlapp av? :P

Med tanke på hur många som rider fram med ländtäcken i strålande solsken och flera plusgrader :eek: så förutsätter jag att det är tillåtet!

Skämt å sido men visst får man rida fram med ländtäcke.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 020
Senast: Mli
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Kropp & Själ De senaste årtiondena har vi sett tydligt hur den kristna högern i USA har påverkat politik och lagstiftning här hemma i norden. Jakten... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 619
Senast: Snowball
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 150
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka