Täcke På Natten?! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saagaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 033
Sv: Täcke På Natten?! :)

Jag byter, klart dom ska ha fräscha täcken på sig!

är det bara jag som har min häst naken på natten??:confused:
ändå har min fått regnskollor nu och är naken fläckvis...*suck*

Näää inte ensam men ganska unika är vi nog...min har inte heller täcke på sig inne, bara täcke på sig ute vid ruskväder = regn och blåst och kan få ett vintertäcke på sig om det kryper ner mot 15 minus och jag verkligen SER att hon fryser.
Hon trivs bäst utan och varför täcka så länge hästen klarar hålla värmen och sen ger jag mer hö istället, tror hästarna mår bättre med mer hö än en massa täcken hela tiden.

Min häst har inte utetäcket på sej inne, när vi tar in hästarna op kvällen byter vi täcke och den som släpper ut dem på morgonen byter till utetäcke, går på fem minuter med tre hästar så det är ingen som klagar på det, bättre att ha något att göra medan de äter upp än att bara stå och hänga :p

Kl

Pelle visade i dag klart o tydligt att han tyckte det var varmt nog att vara utan täcke i natt.

Eftersom det regnat hela dagen så var pelle dyngnsur på hela halsen och ner mot bogen så jag slängde på en filt som går över halsen med en gjord. När jag sedan ska ta ut honom för att spola benen och tömköra så ligger filtet ner kladdad i torven och gjorden den sitter fint och prydligt där jag satt den innan, hur lyckas han egentligen :smirk:

Förlåt för lite *Off topic*
Håller förövrigt med de flesta andra att utetäcke bör bytas. Fy attan att stå med det en hel natt för att sedan stå med det en hel dag till. Nästan somma sak som att sova med stumpor på, fy vad obekvämt :rofl:

Du kanske rentav ska låta din ponny vara UTAN täcke inomhus:eek:

mina har stalltäcken på sig inne (thermo täcken) sen ett ute täcke över när dom går ut..
men när jag stog i kallstall förut så hade dom inne+ute täcke på sig inne.

Har du så eländiga utetäcken?

Min har samma täcke inne som ute, byter om det blivit fuktat igenom (verkar tack och lov inte ha några läckande täcken just nu), och tvättar när det behövs. Nu står ju iofs hästen i ett stall som sällan skiljer mer än någon grad mot utetemp.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
967
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 887
Senast: Murray
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur