Täcke till shetlandsponny

Lycanthrope

Trådstartare
Hur är börjes minitäcke i passformen? Vintertäcket då alltså.

Jag har ett tunnt täcke nu och det sitter som skit!!
Maggjordarna sitter så långt bak så det ligger inte ordentligt, det åker på snedden (alltid åt höger) varje dag och jag får dra rätt det.

Vill ha ett tjockare täcke men det måste ju ligga bra också.

Sv: Täcke till shetlandsponny

Min upplevelse från när jag hade min shettis var att det vintertäcket var, precis som regntäckena, väldigt stora i bogen och halsöppningen.
Min shettis var inte så stor över bogen och då satt Hööks täcken bättre.

Sv: Täcke till shetlandsponny

På min lilla så sitter Börjes täcken väldigt bra, det åker inte på sniskan ett dugg. Dock så kan det vara intressant att veta att storlekarna är lite märkliga, 95cm är som exempel lite nätt i storleken tycker jag. Över ryggen (på bredden alltså) är det lite litet om det finns lite mage på pålle (vilket det ju ofta finns på shettisar). Avsaknad av svanslapp är ett litet minus i mina ögon.

Bortsett från detta så tycker jag att man får väldigt mkt täcke i förhållande till vad det kostar.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Oknytt
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 617
Senast: CaisaCax
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 603
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår