Täcken med ställbar bog??

sissu

Trådstartare
Vart hittar man eller i vilka märken finns det täcken som har ställbar bog ?

(spännen på sidan som går att ändra passformen med)

Sv: Täcken med ställbar bog??

Jag köpte ett täcke från H..ks som jag tycker har fungerat utmärkt, både pass formen och håller tätt med reglerbara bog spännen. jag kommer inte ihåg vad det hette men det är iallafall orange det enda dom har i den färgen.
Inte så snygg färg men det fungerar himlans bra tycker jag. :smirk:

finns sånt täcke??

ahh..
ge mig..

/M

eller vänta nu, menar ni ett sånt här??

{504A900F-BB53-429D-AB73-E7E4A6F427BE}.jpg

lite dålig bild dock , men ser spännena där fram..

helt borta nu..

trodde de var ett sånt täcke med spännen på sidorna så man kunde reglera i fall täcket var flr stort och gav hästen en urrigning..

kanske drömmer jag för mkt om ett sånt täcke..

/M

omlott täcken är väl behändiga att använda om man vill reglera storleken runt bogen. Funkar fint på min pålle allafall.

hurtigmartina skrev:
finns sånt täcke??

ahh..
ge mig..

/M

Ja det finns sådant täcke....... En vännina hade ett för några år sedan, men hon har ingen aning om vad det var för täcke och sålde det framför ögonen på mig :devil: .

Det satt så att man kunde få mindre eller större urrrigning. MEN så kom jag på inatt att man borde ju kunna sy dit karborreband som gör samma funktion och det borde hålla. Så idag skall jag handla och sy så får vi se, för det finna inga "normala" täcken till "bogspetar".

MVH/

hurtigmartina skrev:
eller vänta nu, menar ni ett sånt här??

{504A900F-BB53-429D-AB73-E7E4A6F427BE}.jpg

lite dålig bild dock , men ser spännena där fram..

helt borta nu..

trodde de var ett sånt täcke med spännen på sidorna så man kunde reglera i fall täcket var flr stort och gav hästen en urrigning..

kanske drömmer jag för mkt om ett sånt täcke..

/M

Det jag menar har sina spännen där bogvecket slutar uppe vid bogen.

Mitt beställde jag från Lillhästen i Stav för blygsamma 590;- + frakt. Det var nog nåt år sen, men du kanske kan kolla med dem. Just det täcket har jag hittills inte sett billigare någon annanstans.

OBS! När jag beställde var de lite nätta i storleken, så ligger du "mittemellan" så bör du ta den större. Men det vet den du pratar med.

Vill också ha ett sånt täcke nu! Ska väl kolla vidare eller så! Några andra tips var man kan hitta bra "omlottisar"? :bow:

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 530
Senast: ako
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 205
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka