täcken och klippt häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare dr.pepper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 713
D

dr.pepper

har tänkt helklippa min tävlingshäst nu i höst och undrar därför vad jag behöver ha för stall och utetäcke i vinter. har innan har ett 100 g fodrat innetäcke och 200 g fodrat utetäcke. måste jag ha halstäcken eller kan han gå med vanilgt täcke.? växer pälsen på halsen om han inte har halstäcke? (alltså så han blir lurvig bara där)

har aldrig haft klippt hästdärav de dumma frågorna

Senast ändrad av en moderator:
Sv: täcken och klippt häst?

ingen som klipper sina hstar hr och kan ela med sig av tips?

Hej!

Istället för att klippa hästen kan du sätta på täcket i tid så att den inte sätter någon vinterpäls, har funkat på mina.

Annars om du ska klippa är juett täcke med hals att rekomendera. Glöm inte att alltid skaffa ett vattentätt täcke som andas.

Mvh Lotta

han kan gå med vanligt täcke, men du måste nog bättra på täckes sortimentet,. sen är det ju olika om du har en känsligt häst eller inte. man måste nästa klippa hästen två gånger per vinter eftersom det växer ut igen, därav fortare på halsen.

Du kan ju köpa ett ull täcke som stalltäcke, ett fleece, ett tjockare vintertäcke och en tunnare vintertäcke, . T.E.X

Liknande trådar

Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken... 2
Svar
35
· Visningar
5 148
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 161
Senast: Darkie
·
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: Scata
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med... 2
Svar
29
· Visningar
2 947
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka