Täcken som läcker...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cecely
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 089
C

Cecely

Jag har ett vintertäcke som läcker över ryggen. Täcket har en sömm över ryggen och det är därför det läcker in. Vad gör man åt detta? Jag sprutade på extra impregnering men det hjälpte inte...
Finns det några pra tipps?=)

Sv: Täcken som läcker...

Lägg en remsa silvertejp över sömmen, kanske? Eller köp ett täcke utan ryggsöm...

Tror inte att det går att impregnera en skarv så att den blir tät, därför är ett vettigt utetäcke sytt i ett stycke!

Instämmer med Pinky silvertejp!

Rengör täcket vid sömmen och tejpa sedan, ännu bättre är om du dessutom limmar också då sitter det som berget.

Gjorde det på ett täcke som det hade gått en stor reva längst hela sidan och det varken läckte eller gick upp igen... Tyvärr försvann det i en flytt himla bra täcke..

Eller köp ett utan ryggsöm, nästan alla med det läcker tyvärr.

Vad bra då finns det hopp för det täcket! Att jag inte tänkte på silvertejp!
Men jag får tänka på det nästa gång jag köper täcken att det ska vara utan söm!

Ja de utan ryggsöm är att föredra, alla mina utetäcken är utan och de är super! :)

Ja jag har ett par utan söm också men jag tänkte inte på det när jag köppte detta!

Prova att gnugga med ett stearinljus över sömmen, täpper till små sömmhål o dyl rätt ok.
Nin

Liknande trådar

Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
282
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 759
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
699
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka