Täckesfråga -*bild

kvandi

Trådstartare
Hej!

Jag undrar vad ni tycker om storleken på det här (regn)täcket i förhållande till hästen?

tacke1.jpg

En till bild

Skall jag köpa tältpinnar, eller kan hästen ha det? (skall endast ha det i absoluta nödfall, hans isländska ull är ju mer än nog om inte vädret blir extremt regnigt o blåsigt en längre tid.)

Sv: Täckesfråga -*bild

hihi han ser ut som mig närjag ska slå upp tältet på arvika :p funkar ju som nödtäcke så länge man ser till att det sitter vid bog och runt mage så det inte far runt helt på honom :)

Blir det för trångt över bogen om du tar en stl mindre? Det ser ganska långt ut över baken oxå, men framför allt hänger det ner lite vid sidorna ju.

Men å andra sidan tror jag inte det är ngn fara, bara du spänner spännena ordentligt så det inte glider omkring.

Snyggt täcke, passar verkligen på den hästen. Är det Börjes Macprotäcke? Dom e superbra, jag har föregångaren!

Om han bara går i hage dagtid eller om han går i hage med möjlighet att gå under tak samt har tillräckligt att äta, borde han väl klara sig utan täcke - även om det regnar och blåser? (Det är ju en islandshäst!)

ja, nog gör han det, om du föder honom för det, det du får räkna med är en fin tjock päls som gör honom varm när du rider, så jag har täcke på mina isisar, just för att få mindre päls= inte lika svettig, men sen blir det ju svettäcke i vilket fall som hellst. ;) söt var han då...

jag tycker det ser ut som att hästen kan ha det..bara se till att de sitter odentligt så det inte åker runt om hästen lägger sig ner eller rullar! :) snyggt täke..har ett likadant med mitt är blått.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 425
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: VincentM
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka