Täckesfråga till konvalescent

_Runaway_

Trådstartare
Hela året ut nu kommer H gå i liten sjukhage. Alltså blir det ju en del stillastående. Han kommer vara oklippt, men jag funderar lite på det här med täcken. Jag vet, det är jättesvårt att säga, men ändå :crazy: Hästen är inte speciellt frusen av sig, inte överdrivet iaf. Han får ingen extrem vinterpäls, bara lite tjockare än vanligt. Han ska få tillräckligt med grovfoder, kanske fri tillgång om det funkar på fånghäst (kilar iväg till foderforumet). Räcker det med ett tunt fodrat regntäcke? Eller tjockare??

Snälla, hjälp en nybörjare inom ämnet konvalescent :bow:

Funderar vidare.. Kanske är detta en bra lösning?

De dagar det är minusgrader/mulet, liksom allmänt vinterruskväder, då kanske han kan ha ett 150-grams termotäcke med ofodrat regntäcke över.
Sen de dagar det är kallt/blåsigt/snöar kan han ha sitt Orkan vinter, 300 gram (?).
och slutligen de dagar när solen skiner, men det är kyligt, kanske bara sitt 150-grams termotäcke? Eller inget alls?

Senast ändrad:
Sv: Täckesfråga till konvalescent

det låter väl bra! Eftersom han inte kan gå omkring och hålla värmen på det sättet så är det nog bra med ett litet täcke.

Liknande trådar

Utrustning Hittills har pållen klarat sig bra med de täcken vi har, men nu närmar vi ju oss den kallaste tiden på året och jag känner att det...
Svar
18
· Visningar
1 176
Senast: Harbor
·
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 963
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 782
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 524
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka