Täckesgjord

Betazoid

Trådstartare
Finns det täckesgjordar som inte är elastiska?

Tänkte använda det för att spänna fast ett shabrak att sitta på när jag rider "barabacka" och de elastiska har en tendens att glida bakåt och med en ridgjord/tömkörningsgjord hamnar jag alldeles för långt bak.

Sv: Täckesgjord

Jag har en täckesgjord som är som ett bilbälte. Jag vet inte vart det är ifrån för jag har fått den av en i stallet för länge sen. Det ser precis ut som ett bilbälte.

Det kanske är en hemmagjord täckesgjord?
men det borde ju finnas nånstans tycker jag!

har en vinröd gjord som inte är elastisk, men jag kan inte komma på var jag köpte den....

Men de finns iaf :)

Puttar lite och konstaterar att vet ingen på buke så finns det nog inte!

Någon som har tips på vad man kan tillverka en egen av, förutom bilbälte?

Jag skulle också hemskt gärna vilja veta, faktiskt med samma syfte som dig. :D

inget märke, men jag tror vi köpte den i en liten ridsportsbutik inne linköping.

Förra medryttarhästen hade en, men jag vågar inte svara på vart de köpt den.
Två stigläder kanske går, eller blir det för kort?
Kanske för smalt också?

Jag har också funderat på två stigläder, men behöver ju inte spänna så hårt som när man spänner fast en sadel så det borde inte göra något att det blir lite smalt. Ska nog testa när jag kommer till stallet idag.

Vi har en icke elastisk hemma, var den kommer ifrån vet jag inte, men jag avskyr den... Den blir liksom alltid för lång eller för kort, den glider endera bakåt eller sitter som berget runt magen på hästen...

//Lillan

Usch, jag gilalr inte o-elastiska täckesgjordar, antingen blir de för långa, elelr så blir de för korta :mad:

Gjorde en egen av läder, typ som ett bälte, en dm bred.

Intressant!
Vart får man tag på läder?
Finns det färdigt som band i lagom bredd?
Vad använde du som spännen?

Jag har minst en oanvänd ligger i stallet. Inköptes för säkert 15 år sedan på Börjes. Tycker de är värdelösa som täckesgjordar. Men till ditt syfte kanske de är bra, vet inte. Den ser ut som en vanlig täckesgjord fast är gjord i, som någon annan skrev, typ bilbältesmaterial. Med vanligt täckesgjordspänne.

Har du vägarna förbi Uppsala kan du få den!

Jag har haft flera såna men dom var värdelösa så jag har dom inte kvar. Minns inte var jag fick dom ifrån.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 141
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: iNHALE
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka