täckeslagning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare satchmo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 563
S

satchmo

Har insett att det skenar iväg i längden med alla täckes köp:eek:
Tänkte att jag skulle försöka göra ett ryck och fixa till alla som fått nån reva. Men hur lagar man på bästa sätt ett vintertäcke eller regntäcke som fått reva? Har förstått att det bästa är att limma, men med vad för slags lim? sak man sy också? Någon som har koll får gärna komma med tips, kanske till och med bilder på resultatet.

Sv: täckeslagning

Har insett att det skenar iväg i längden med alla täckes köp:eek:
Tänkte att jag skulle försöka göra ett ryck och fixa till alla som fått nån reva. Men hur lagar man på bästa sätt ett vintertäcke eller regntäcke som fått reva? Har förstått att det bästa är att limma, men med vad för slags lim? sak man sy också? Någon som har koll får gärna komma med tips, kanske till och med bilder på resultatet.

I sybehörsaffären finns superbra laglappar i nylon med klister på baksidan. Brukar först använda mig av Liquid Soution som är ett slags lim/gummimassa för skor mm (superstarkt, har tom lagat ridskorna med det för 3 år sedan när de sprack mellan skinnet och sulan, håller än, finns på ClaesOhlson bla för 69 kr/tub). Stryker på ett tunt lager över revan av LS och lägger sedan på laglappen i nylon över, blir både hållbart och garanterat tätt.

Spännen mm som går sönder är lätt o byta ut och kan köpas i lösvikt från flera postorderfirmor.

Sv: täckeslagning

Till Hansbos täcken medfäljer en påse med tyg att laga med samt spännen. Skitbra tycker jag. Annars tycker jag att det bästa är att ta tyg från ett gammalt täcke och laga med, sparar alltid lite tygbitar aamt spännena från mina gamla täcken och användet till att laga med.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 785
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 775
Senast: lundsbo
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: Shixle
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 684
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka