Täckesstorlek till varmblod?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LoveRindi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 220
han kan säkert ha 135. mitt varmblodssto är 154 i mkh. och hon har ganska kort rygg...hon har 130-135 i täckstorlek :bow:

Ja absolut, det har min travarhingst han är också 151 cm men täckesstorleken har inget med mankhöjden att göra. Mät hästen från där manken börjar till svansen så vet du vilken storlek den har i täcken. Foderhästen är tex större och drar 145 i täcken... Medan andra kan ha 125.. Så det är väldigt induviduellt!

Jo men nu är det rätt säkert att jag ska ha henne. Jag ska vänta med att beställa tills jag vet säkert vilken storlek hon har!

Liknande trådar

Gnägg Jag har börjat fundera kring det här med vad raser avlas emot. Tex svenskt varmblod avlas mot hoppning, dressyr och fälttävlan... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 926
Senast: Seabaz
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
149
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Säljer min älskade bästa vän som är den absolut snällaste hästen i allt. Det är pga att jag inte hinner med allt som han...
Svar
0
· Visningar
1 663
Senast: Linnkorner
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka