Täckestips till smala bogar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Strumpan_20
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 786
S

Strumpan_20

Tips på täcken, märke eller modell, som passar bra till hästar med smala bogar mottages gärna!

Sv: Täckestips till smala bogar

Vet inte om det är uttalat att mått etc är tänkta för hästar med smal bog, men Källquists täcken ligger alla jättebra på min häst, fullblod av ridhäst modell (högrest, 1,70, högställd, med smala bogar jämfört med halvblod). Både Horse saver och Protector täckes serierna passar honom som hand i handske. Han kan rulla sig dagarna i ända och täcket ligger perfekt. Har heller aldrig fått skav av dem. rekommenderar dem varmt då jag tycker de är prisvärda täcken i det att de inte kostar en förmögenhet men samtidigt är välsydda och har ordentliga kvalitets anordningar så som snabbspännen, elastiska bensnören, etc.

Av de täcken jag har är nog Horseware Rambo/Rhino smalast i bogen. Macpro, Horseguard & Event tkr jag är större, iaf på min häst.

Bucas täcken brukar inte vara avpassade för hästar med bogar ivarje fall, så då borde de passa bättre för de som har mindre av den varan.

tänkte detsamma...bucas har ju inte täcken för normala bogar ens....så dom borde ju passa till smala...

Jodå, Bucas passar smala bogar.

Men Shires Typhoon med halvhals passar nog på precis vad som helst :devil:

Ja Bucas får min normalgrova häst bogskav av, så de borde väl passa smala bogar då ja ;)

Bucas är det enda min pålle kan ha (smala bogar), allt annat får han världens urringningar i... :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår