Bukefalos 28 år!

Täcken då..

M

MischaMir

Alltså jag har en liten fundering. Om man ska transportera hästen långt och det är mitt i vintern skulle ni täcka era hästar i transporten då? Jag har funderat både för o nackdelar men kommer inte fram till något... :crazy:
Vad tror ni?? :D
 
Ok! Alltså ni menar ett ganska tunt täcke? Jag har ett vintertäcke som annars får duga, för jag menar blir det inte rätt varmt i transporten ändå? Combitäcke andas ju alltid men det är ju inte varmt åt andra sidan..
 
Beror ju på hur hästen är osså, min är lugn och kan ha rätt tjocka täcken, typ vintertäcke, då hon står o blir kall annars. På en häst som är nervös o svettas kanske inte det är så bra, då är det nog bättre med fleece eller ylle som inte är så tjockt och andas. :)
 
Ok.., det är typ tredje gången hon ska ut och åka och långt dessutom, men man vet ju aldrig, hästar är ju så olika! :smirk:
Får känna av hur tillfället är och bestämma mig då!
Men tack för hjälpen båda två! ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 738
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Har precis köpt en transport men dekalerna är lite dåliga så ska uppdatera dem. Jag vet att man ska ha skylt uppe när man kör...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Morces
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
5
· Visningar
232
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Prova på trav
  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp