Bukefalos 28 år!

Täckesimpregnering

Kalinka

Trådstartare
Jag har ett täcke som är tvättat och impregnerat.... Det blev ju bra så till vida att det fortfarande är regntätt. Men tyvärr försvann andasfunktionen :mad: :crazy: Så även om det inte släpper igen väta så är ju hästan alldeles genom blöt av svett :( under täcket ändå.
Finns det något speciellt för andastäcken? Vart hittar jag det isf?
Det jag har använt nu är det från börjes, vad det nu heter :confused:...
 
Hoppas det är okej att jag lånar din tråd lite :o :).

Är det så med alla täcken, att impregnerar man så försvinner andasfunktionen? Har funderat på om det är så då jag var tvungen att impregnera mitt sk "regntäcke" märke Capriati efter ungefär 2 månader :mad:.
 
Men det är ju så det varit med mitt.... :smirk: Det var ett andastäcke från början och det var därför jag funderade på om impregneringen slutit täcket, och har blivit hel tätt istället :crazy:
Som det är nu (och om det inte går att göra nåt åt det) så är det bara att hiva på soptippen :mad:
 
F*n vad dåligt :mad:! Och så vågar de kalla det för regntäcke :mad:! Hoppas det blir kallt snart så pållen kan ha det nyinköpta vintertäcket istället så jag inte behöver köpa nytt regntäcke förrän i vår.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett brunt regntäcke köpt på hööks *Thermomaster*,har använt det på en liten ponny, täcket var för stort och varje gång ponnyn skitit...
Svar
6
· Visningar
1 651
Hästvård Jag har en ponny vars huvuduppgift är att vara sällskap till min ridhäst. Han rids även av min dotter några dagar per vecka, och...
2
Svar
22
· Visningar
3 959
Senast: mily
·
Utrustning :cry: min nya sadel har blivit angripen av mögel, trots isolerad sadelkammare, sadel skydd och att jag putsar samt torkar av den efter...
Svar
19
· Visningar
2 915
Senast: Buck
·
Hästvård Jag har en vännina som har en arbetshäst som svettas nått enormt, hästen står i en utebox, efter en kort ridtur blir den genom...
Svar
15
· Visningar
2 000
Senast: Sundbro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp