Täta fönster med ullsnöre?

bettysmatte

Trådstartare
Sitter och funderar på om man skulle byta gamla trötta tätningslister mot ullsnöre istället för silikonlister. Jag har fem fönster i mitt lilla hus, så det blir ingen gigantisk kostnad, även om ullsnören är dyrare. Men det jag undrar är hur bra det blir? För mig låter det som en väldigt trevlig idé, men hur fungerar det i praktiken? Är ullsnöre lika effektivt som silikonlister?
 
Sitter och funderar på om man skulle byta gamla trötta tätningslister mot ullsnöre istället för silikonlister. Jag har fem fönster i mitt lilla hus, så det blir ingen gigantisk kostnad, även om ullsnören är dyrare. Men det jag undrar är hur bra det blir? För mig låter det som en väldigt trevlig idé, men hur fungerar det i praktiken? Är ullsnöre lika effektivt som silikonlister?

Ullsnöre alla dagar i veckan! Jag har använt både ull och linsnöre som isolering och de fungerar utmärkt.

Edit: Givetvis kör jag med klisterremsor också.
 
Håller med @athena_arabians. Jag tätade med linsnöre i min lilla stuga jag bodde i tidigare. Blev toppen. Där jag bodde som barn tätade vi med lin-eller ullsnöre. Nu tog jag lin bara för det fanns att handla lokalt, för jag minns ingen skillnad i effektivitet mellan de två.

Det är lite samma för mig, jag har köpt det som fanns lokalt så det har blivit en blandning :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 315
Senast: Murphy
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Jag håller på att bli skogstokig. Mina fönster tjuter! :arghh: Har kommit fram till att det måste vara gummilisterna som inte sluter...
Svar
1
· Visningar
325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp