Tävla ponny med licens på lokal hästtävling?

T

traloppan

Jag vet att ponnyer får tävla bland stora hästar, och jag vet att man måste skaffa ny hästlicens på dem om de ska gå regionalt bland hästar, men min fråga är... Får en ponny som har ponnylicens tävla bland hästar på en lokal hästtävling?

Jag menar en ponny som förra året tävlade regional nivå som ponny med licens och nu i år från början börjar med en lokal hästtävling?
Någon som vet vad som gäller? Jag tror det är okej men blev osäker.

Den kommer självklart att fortsätta tävla som häst - vet att den ej får gå som ponny under resten av året o måste byta ägare osv och den kommer att skaffa licens för häst så småningom men är detta okej just nu??

Någon som vet, hilfe.. :confused:

Ps. Har letet i TR men hittar inget, kanske har jag läst dåligt men tänkte att någon kanske vet ändå?
Frågade också min tränare som är domare men hon kunde inte heller svara på rak arm..
 
Sv: Tävla ponny med licens på lokal hästtävling?

ja det skulle jag tro eftersom licens inte behövs.
 
Sv: Tävla ponny med licens på lokal hästtävling?

Precis, tänkte likadant. Men sen angav jag licensnr när jag anmälde för att slippa skriva in all info manuellt och det var då jag i efterhand kom på att det kanske inte är okej när hästen har en gällande ponnylicens?

Men som sagt så behövs ju ingen licens alls på lokal tävling så då borde det väl vara okej??
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 256
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp