Tävla utomlands, vilka papper behövs?

K

KESO

Om jag ska tävla i Danmark eller Norge, vilka papper behöver jag för att få passera gränsen och sen få komma hem igen?
 
Hej KESO!

Olika regler gäller för Norge och Danmark då Norge inte är med i EU. För båda gäller dock att du har hästpass. Till Norge ska även tullhandlingar medföras, hör med det Tullkontor där du ska passera gränsen vad som gäller, du kan behöva deponera pengar.

Kolla in på denna:

http://www.sjv.se/net/SJV/Startsida/%c4mnesomr%e5den/Djur+&+veterin%e4r/In-+&+utf%f6rsel+av+levande+djur/H%e4st/Inf%f6rsel+fr%e5n+EU-l%e4nder%2C++Andorra%2C+F%e4r%f6arna+samt+Norge/Undantagsregler+f%f6r+t%e4vlingsh%e4star+inom+Sverige%2C+Danmark%2C+Finland+och+Norge

Går den inte att få upp gå in på sjv.se klicka på: djur & veterinär
in och utförsel av levande djur
häst, införsel från Eu land.... samt Norge
undantagsregler för tävlingshäster till Danmark Sverige Norge och Finland.
Hoppas du hittar det!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 198
Senast: Fiorano
·
Övr. Katt Vår ena knaskatt biter alltid på kartonger om hon kommer åt. Eller papper, tapet, vad tusan som helst 🫤 Hur kan man få henne att sluta...
Svar
16
· Visningar
1 133
Senast: Gimlan
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Törnrosa
·
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 960
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp