Tävling och träning i Västmanland?

Tikket

Trådstartare
Hej!
Flyttade till Västmanland förra våren och letat och letat på egen hand utan resultat.
Nu undrar jag om det finns tränare som håller till i länet och om det arrangeras tävlingar i länet eller angränsande län.
Känns rätt döende när man flyttat från Skaraborg där det var W-tävlingar var och varannan månad.
 
Du skulle inte lämnat Skaraborg helt enkelt ;)

Har dålig koll på världen, men visst finns det lite westernfolk i Sala? och Örebro, fast det är ju inte Västmanland.
Bergslagen är väl också där nånstans? BWR heter klubben. Om inte annat kanske de kan lotsa vidare.
Örebro har väl Flatland western riders, FWR.
 
I Salatrakten finns en hel del westernfolk och även i södra Dalarna. På Rutbo gård utanför Sala arrangeras regelbundet träningar, bl a håller Mia Ekström till där, men även andra tränare har träningar och clinics.
På tävlingssidan tror jag inte att det är något, men däremot finns det en hel del i Uppland, Sörmland och Dalarna.
Var i Västmanland finns du?
 
Välkommen till trakten!

I norra delarna finns Bergslagen WR, de brukar (eller brukade iaf när jag var tävlingsaktiv för några år sedan) hålla riktigt bra tävlingar i Hedkärra i Fagersta. Bra arrangerat och, i alla fall då, upp till B-nivå. Jag vet inget mer om dem med träningar och liknande, det är lite för långt bort för mig.

Sedan finns SORF, Salaortens ryttarförening, som har en western-del. De heter SORFWestern på facebook, där läggs alla träningar m.m. ut och de är ganska aktiva.

Sedan finns också Arbogakuskarna (även de har en western-falang). Den westernfalangen heter Kuskarnas Westernteam 2014 på facebook (startades 2014 men är aktiv). De har NH-träningar, lite trail och en del träningar för Emil Johansson.

I Närke finns klubben FWR som har träningar och tävlingar. Utanför Askersund finns också Södra Falla, där Emelie Letskog håller till och har träningar i olika discipliner. De har också blivit mer och mer intresserade av EXCA, så jag vet att de håller lite events med träningar/ träningstävlingar i det.

Så summa summarum så är det lite dåligt med tävlingar, då får man åka en bit, men det finns däremot en hel del aktiva människor om man bara vet var man ska leta :). Och det bästa för att hålla sig uppdaterad är att gå med i alla dessa gängs facebook-sidor, för där uppdateras det nästan mer än på hemsidorna. För tävlingar så var det som Texaz tipsade om, plus att det brukar vara en del i Värmland också, bara följa E18 mot Oslo...
 
Tjo!

Det hålls både träningar och clinics i länet, eller i vart fall strax utanför. Vart i Västmanland finns du? Det var tävling i Fagersta i lördags, vet inte när nästa är dock.

Strängnäs tror jag är den mest aktiva westernföreningen häromkring.

Medlemmar i kuskarna har träning för Emil Johansson i Köping ungefär en gång i månaden. Är själv inte med på dem längre då jag gått över till att träna för Ljungberg, men kan ge dig kontaktuppgifter till dem som håller i det nu för tiden :)
 
Var på clinic i Sala för George Machalani nu ihelg. George kommer dit 2 ggr/år. (Lätt värd att åka från Skara för) ingen klubb som ordnar den clinicen utan det är en privatperson
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 105
Senast: Mabuse
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 121
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 028
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp