Bukefalos 28 år!

Tävlingsfärger

cactuspower

Trådstartare
Till min fux :)

Ja, målet är ju att hon ska komma ut på lite lokala tävlingar, som 5 åring till våren -06 i både hoppning och dressyr. Jag kommer inte hoppa henne själv då, det får syrran göra annars blir det någon duktig stallkompis till mig. Ev. kommer hon reda starta någon till slutet utav hösten.

I dressyren kommer hon ha vitt schabrak, troligen med brun kant och guldpp (har brun sadel och brunt träns till med mässingsdetaljer) sedan kommer jag ha vita ridbyxor, skjorta och plastrong, svarta stövlar och marinblå kavaj.

Men i hoppningen vet jag inte riktigt vilka färger hon ska ha.
Bruna skydd blir det i alla fall, antingen Eskadrons Flexi Soft annars Hampa Pro. Tycker att Veredus med läderinsida är skitsnygga :d men vill inte lägga ut de pengarna på skydd.. kommer ändå mest använda
mina Mark Todd skydd som jag ska försöka införskaffa inom kort (får ju min första sommarjobbslön nu på måndag! :banana:)

Men hur som helst. Har funderingar på antingen:
-Marinblått schabrak och marinblå luva, med guldkant på
-Vitt schabrak med marintkantband och marinblå luva med guldkant
-Vitt schabrak med bruntkant och brun luva med guldkant på
-Brunt schabrak och brun luva med guldkant på
-Cremeschabrak och creme luva med guldkant på

-Andra förslag??


Som tävlingstäcken ska jag i dressyren ha ett ylletäcke, brunt ifrån Mia´s RS. Kommer även införskaffa ett marinblått Horseware Cotton Cooler täcke. Har även ett marinblått/gråtttäcke från Hansbosport, i fleece med bra kvalité som också skulle kunna användas som tävlingstäcke. Det är silverfläta på detta.


Ja, det var dagens problem :D
 
Sv: Tävlingsfärger

tycker du ska ta något i den creme till bruna varianterna för det passar hästen bra (fuxar) samt matchar annan utrustning du har.
:)
annars är marinblått fint.
 
Sv: Tävlingsfärger

Ett riktigt I-landsproblem! ;)

Jag tycker att du ska ha cremefärgat!! Typ cremefärgat schabrak med brun kant på. :love:
 
Sv: Tävlingsfärger

Happy skrev:
Jag tycker att du ska ha cremefärgat!! Typ cremefärgat schabrak med brun kant på. :love:

Håller med! Mörkgrönt är också väldigt snyggt och klassiskt, fast kanske aningen tråkigt...

Tycker att du ska köra på creme-färgat! :love:
 
Sv: Tävlingsfärger

Creme! Eller nån annan sån naturfärg. Khakigrönt?

Blått är så jäkla tråkigt och väldigt standard :P
 
Sv: Tävlingsfärger

:eek: En sådan grimma har min häst också! :D
 
Sv: Tävlingsfärger

Varför ska du ens ha luva på en häst som inte varit ute på tävling än ? Se om den behöver det först. Störs hon inte av ljud finns det ingen anledning anser jag.
 
Sv: Tävlingsfärger

Det får nog bli cremefärgat då :) Tycker också det är fint.
Khakigrönt som någon föreslog är också väldigt fint men jag tycker att det är svårare att hitta snygga schabrak, luvor osv. i den färgen. Cremefärgat är mycket enklare att matcha med.

Då kan hon ju ha bruna eskadron flexisoft skydd (finns ju i creme också men det blir lätt så skitigt osv. tänkte ha dessa som vardagsskydd med vid uteritter och markarbete/hopp så det får nog bli bruna ändå), sedan cremefärgat schabrak. Antagligen från Mia´s RS, funderade på ett Equiline också ett tag men det känns så himla 'wanna be' på nåt sätt... :p Alla andra har ju Equiline! :p Fast helst vill ja ha ett från RG :love: så det kanske blir ett sånt annars.

Är däremot inte helt säkert vad det blir för färg på sadel och träns det får vi se..
 
Sv: Tävlingsfärger

Men jag vet inte ens om hon behöver eller inte. Men jag ska beställa från Equinet och då tänkte jag beställa en sånn samtidigt i så fall. Har inte sett så många här omkring i ridsportbutikerna, utan man får nästan beställa om man ska ha... eller ja har sett nån men alla är typ marinblå med guldkant.
 
Sv: Tävlingsfärger

Jasså :D :)
Ja de är fina, i alla fall till det priset :p
Min betalade jag väll 89:- för tror jag.
 
Sv: Tävlingsfärger

Du kanske kan ha ett grönt JW schabrak med matchande luva, det skulle nog passa bra till din fux.
 
Sv: Tävlingsfärger

Ja grönt är också snyggt. Fast hennes tävlingstäcken osv. kommer vara i andra färger så det blir nog inte det. Men annars tycker jag att grönt är riktigt snyggt!
 
Sv: Tävlingsfärger

Kan glädja er med att hennes tävlingsfärg vid hoppningen kommer vara Cremefärgat. :D
Alla här är ju typ överens om det, tycker också att det är snyggt och lätt att hitta grejer och matcha med. :)
 

Liknande trådar

Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 388
Senast: Luzzan
·
Utrustning Ska iväg och tävla på lördag (Hoppning) och ska då ha båda tjejerna med mej, nu får ni vara smakråd här och säga vilken outfit ni tycker...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: mahlmt
·
Utrustning Tycker ni min häst ska ha, på tävling då? Bild från förra våren, så ni ser ungefär hur hon ser ut, i färgen o så :). Hon har...
2
Svar
37
· Visningar
2 569
Senast: Prestige_
·
Utrustning Ska beställa från Lillhästens, tre Mia´s schabrak bl.a. Ett ska vara vitt (tävlingsschabrak), ett ljusgrått och sen då? Vet inte...
Svar
10
· Visningar
1 404
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp