Tävlingstermin 2015

Habina

Trådstartare
Jag är i chock! I natt drömde jag att jag red distansritt igen och när jag vaknade kände jag verkligen hur mycket jag saknade att tävla. Döm om min förvåning när jag kikade i tävlingsterminen och såg att Alsenbygdens kör- och ridklubb skall ha en distansritt i maj. HURRA!!! :banana:

Så jag måste förstås skapa en tråd om årets tävlingar, så vi kan peppa varandra. :) Jag är lite sugen på att vara med på Härjedalsritten också, det är ju bara fem timmar i transport dit. :p

Den största frågan för mig nu (förutom hur jag skall lägga upp träningen), är vilken häst som skall vara med...

Valacken som blir 18 år, gick en PP 20 km 2011 med stor glädje och som verkligen älskar att jobba i skog och mark?

111001-009_168562450.jpg


Eller stoet på 8 år som börjat uppföra sig som en dressyrhäst, grundutbildad sedan föl för en tävlingskarriär inom distansritt men tyckte det var pest och pina när vi red vår första CR 40 km, så vi fick bryta innan mål? :confused:

coolariel_199749012.jpg
 
Två ritter, två hästar! Perfekt ju! :D
Ge stoet en chans till, kan vara lite svårt att fatta grejen första gångerna.
 
Två ritter, två hästar! Perfekt ju! :D
Ge stoet en chans till, kan vara lite svårt att fatta grejen första gångerna.

Ja, det är en tanke förstås... Enda som ställer till det är hennes övriga tävlingsplanering. Får grunna lite på hur jag kan lösa det.
 
Rent spontant så känns det lite segt att de tävlingar jag vill åka på ligger nära varandra.
Sämsholm går bort för att rida Vedema.
Tjust och Karlshamn ligger på samma dag, 2a maj. Om det nu inte är preliminära datum när de står i blått?
Sen Göinge 16onde, 14 dagar efter vilket känns tight. Eller ja, den går ju bort om det blir 80 på Karlshamn.
Simlång 19onde juli, Dacke 2:a aug. Ganska tight där med.
Vore kul att prova Rökulla i sept! Får se hur jag sia knåpa ihop det. Får kanske ta ut herr prick på några CR när Valle behöver vila.
 
Jag väljer Tjustritten framför Karlshamnsritten, dels är det närmre, dels var det lite kaotiskt sist i Karlshamn. Men det kanske funkar bättre för dom nästa år, får vi hoppas! Vedema hade varit kul att sikta på, har aldrig ridit den. Kanske Göinge igen nästa år, var en supertävling! Simlångsritten tror jag att jag skippar, lite väl varmt att rida i 30+... Och så dacke och rökulla förstås, ingen övernattning behövs för mig där! Skulle va väldigt roligt att rida lag-SM oxå! Ska nog debutera med lillskiten på tjust, om jag har honom kvar... Hade fixat både licens och gula boken inför rökulla men så ballade han ur mentalt :P

Tja, det var min väldigt lösa planering ;)
 
Nu har jag inte kollat tävlingsterminen, eftersom jag bara av den här tråden blev äckligt tävlingssugen (och hästen ska ägna nästa år åt igångsättning efter 2014 års konvalescens/halvkonvalescens, och just distans har vi ju lagt på hyllan..). Men jag tänkte försöka åka och titta lite på nån av de ritter som går i "mina hoods" (troligast Rönningens ritter) - ta lite bilder, äta nåt gott och insupa lite trevlig distansatmosfär :)

Jag hade för övrigt valt Hampus, tror jag, i din sits @Habina . Motivering: han tycker att det är roligt. Distans ska vara kul!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp