Mysgrisen

Trådstartare
Jag känner att jag börjat snöa in på Tamron AF 17-50mm f2,8 SP XR Di-II LD Aspherical (IF).

Är det någon här som har ett sånt, eller annan erfarenhet av objektivet?
 
Sv: Tamron

Det är förmodligen ett av de skarpaste objektiv som finns för under 10,000 när vi pratar normalzoomar. Det är i klass med både Nikons 17-55 2.8 och Canons 17-55 2.8 optiskt, men byggkvalitén är inte så bra. Man köper Tamronet för den optiska kvalitén, inte för bygget. Kan man leva med det och får ett exemplar som fokuserar rätt så har man ett guldkorn.
 
Sv: Tamron

Skall väl tillägga att det sjävklart inte når hela vägen fram till de dyrare objektiven, men det är löjligt nära med tanke på vad det kostar. Men se till att du får ett exemplar som fokuserar rätt.

Detsamma gäller för Tamrons 28-75, det är nästna i klass med Canon 24-70, men inte i närheten av Nikons nya 24-70 av förståliga skäl.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tamron

Jag har ett sådant på min Canon 400D och är jättenöjd. Jag bytte från det objektiv som följer med i "paketet" eftersom det var oerhört ljussvagt och eländigt. Detta är MYCKET bättre.

Jag tycker heller inte att det är något "plastigt" eller "billigt" över det, men jag är ju ingen extremnörd på foto heller....

Jag är då nöjd och kan rekommendera en firma som heter C*berP*hoto där jag köpte mitt. Toppenservice och snabb leverans!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 878
Senast: Solstig
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
532
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 707
Senast: Madalitso
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 995
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp