tanden kommer inte tillbaka...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare moe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 980
M

moe

Valpen har tappat en hel del av sina "mjölktänder" men en tand i nederkäken kommer inte tillbaka. Tänderna i överkäken kom tillbaka på ett par dar men den här tanden har inte kommit upp det minsta och nu har det ändå gått en vecka. Varför?

Sv: tanden kommer inte tillbaka...

Ibland finns det inga tänder där under, om det är sällsynt och varför vet jag inte riktigt.

( kan ju bli så med människor också )

En vecka är inte speceillt lång tid, skulle jag vara du, så skulle jag vänta ett tag till innan jag börjar oroa mig. Se´n har ju vissa raser problem med tandbortfall.. vad har du för ras??

Gnist skrev:
En vecka är inte speceillt lång tid, skulle jag vara du, så skulle jag vänta ett tag till innan jag börjar oroa mig. Se´n har ju vissa raser problem med tandbortfall.. vad har du för ras??

belgisk vallhund

Men vad säger dom då på utställning, det kan ju aldrig vara bra...

ge tanden nån vecka till och om den fortfarande inte kommit upp så ring uppfödaren och kolla vad Han/Hon/De säger.. Ur utställningssynpunkt, så beror det på vilken tand, som saknas om det blir "nedslag" eller inte.. :smirk:

Ok ska göra det :( Tur att jag inte köpte honom som utställningshund iaf :)

Hoppas den lilla bissingen kommer upp, men misströsta inte. Jag vet en hund som inte fick fram en av huggtänderna förrän den var 9 ! månader :smirk:

Hmm, jag har samma problem typ... Men med mig själv! :smirk:

Jag har två mjölktänder som fortfarande sitter (är 22). Enligt röntgenplåtarna från tandläkaren, har jag inga tänder undertill! :o

Men jag lever, det stör mig inte! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
855
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 661
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 103
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?