tänderna???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare chanell_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 795
C

chanell_86

har en pålle på 5 år som gärna biter på borstarna som om det skulle klia i tänderna! är detta vanligt eller inte? för han gör det ej för att var "dum" utan för att det är "skönt":crazy:

har någon varit med om detta eller??
tacksam för svar:bow:

Sv: tänderna???

de är nog bara en olat..eftersom du verkar låta honom göra de?
min häst börjar lätt bita/håla i grejer om han får.

Han kanske inte är riktigt vuxen i skallen ännu. Trots allt är han bara 5 år (o alla vet ju att killar är sena i utvecklingen ;)). I alla fall små barn undersöker saker genom att stoppa dem i munnen och jag skulle tro att det är detsamma med de felsta djurungar.

Innan hade jag en welsh mountain. Han var väldigt speciell, engelsk gentleman som han var. Bland annat var han tvungen att lukta på borsten innan jag skulle borsta honom, så han skulle veta om jag hade borstat någon annan häst... Men det var också bra; visade jag honom hovkratsen så kunde han förbereda sig för den osv. Så småning om började jag växa ur honom och fick sälja honom. Min nuvarande häst var bara unghäst då... Ock av gammal vana visade jag borstar och annat för honom, tills han en dag tog hovkratsen i munnen:d. Jag trodde han skulle svälja den, men det gick bra. Numera visar jag inte hovkratsen ;).

oki tack för jag började undra:angel: tänkte om det var som med hund valpar eller nått:rofl: var kanske lite korkat:D

då ska han inte få göra det om det nu kan bli så att han sväljer fel grejjor till slut:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: Freazer
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
546
Senast: Mearas
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
544
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka