Tandraspning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Kharachi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 651
K

Kharachi

Vad ofta raspar ni tänderna på era hästar... Hade en häst på 22 år (aldrig varit raspad vad jag vet) Vererinären trodde hon var typ 15 å de va dom på ATG kliniken i Karlstad :)

Sv: Tandraspning

Pratade med vår hästtandläkare och han sa att en gång om året var det vanliga!

Senast ändrad av en moderator:

min gamla shettis (36 år) kollas 1 till 2 ggr. om året på klinik. är det något problem så åtgärdas det. övriga yngre hästar utan problem kollas 1 gång/året. den med våg/skarp bett kollas 2 ggr/år

Vi kollar oxå nån gång per år, men raspar bara i absolut nödfall... lägger hellre in en stamm eller nått dom kan tugga på för att själva slipa ner sina tänder...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 133
Senast: Freazer
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
509
Senast: Mirtai
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur