Bukefalos 28 år!

Tankar kring graviditeten..

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Jag vet fortfarande inte hur långt gången jag är :smirk:
När jag gjorde gyn undersökning den 1 mars tyckte hon att livmoderna kändes som en vecka 12 ungefär.
Va på ultraljud den 22 mars. Då sa ul tanten att det såg tidigt ut.
Hon gissade på vecka 12. *Hmm*. Hon sa att vi skulle få en ny
tid om 5-6 veckor . . känns lång tid.

Man får så mkt tankar kring magen. . den har börjat växa nu.
Blivit "synlig" på nolltid. Har gått upp cirka 5 kilo nu. . .

Har mensvärk, antar att det är livmodern som växer å har sej.
Mitt humör börjar dala neråt. . märker att jag blir ledsen lättare,
argare & tar åt mej allt. Tappat sugen för att göra saker här hemma.
Jag får så fruktansvärt dåligt samvet för detta :(
Orolig att deprissionen är påväg tillbaks. När jag fick reda på att jag va gravid så började jag mår så mkt bättre ett tag. . va meningen att jag skulle medicinera antidepp nu, men de blev inget sånt !

Mår man såhär upp å ner. .? Tappar lusten för städning,tvätt osv ?
Känner mej som världens latis + att man bölar som en toka för ingenting. . . .

Måste få ventilera med er. . . .mvh / Honey
 
Sv: Tankar kring graviditeten..

Jag blir extremt trött i början av graviditen, jag kunde sova dygnet runt och minsta lilla motgång blev en smärre kris... ;) Ialla fall ibland... Så det kan nog mycket väl vara enbart graviditen som spökar, men prata med din BM och övrig kontakter inom sjukvården, det är skönt att få prata av sig lite oxå! ;)

Det där med hur stora de ska vara osv är jag usel på så det kan kanske någon annan svara på... ;)
 
Sv: Tankar kring graviditeten..

det blir nog lätt så.
jag blev skitseg å nere när ja va gravid (gjorde abort i v12). va jobbigt som satan (sen att aborten å tiden efteråt va bland de absolut värsta jag nånsin gått igenom är en annan femma)

en nyfikenfråga bara, hur gammal är du?
 
Sv: Tankar kring graviditeten..

jag fyller 20 i oktober. . .

trodde du dah? :smirk:
 
Sv: Tankar kring graviditeten..

Jag är i samma sits som du, har inte en aning om hur långt gånget det är. Någonstans runt tolv veckor trodde bm när jag var dit. Fast hur många veckor sedan det är jag var dit minns jag inte... :angel:

Jag är dock på relativt "normalt" humör, åt antidepp innan jag fick veta att jag var gravid, men slutade med det samma dag som beskedet kom och har inte haft några "bekymmer" med humöret efter det.

Däremot mår jag fruktansvärt dåligt fysiskt, inte så att jag mår direkt "spyilla", men då jag har fibromyalgi som jag under graviditeten inte kan (eller vill) medicinera mot, så orkar jag mest ingenting. Blir löjligt slut av att tex gå uppför trappen, måste oftast sova en stund på dagen för då är kroppen så fysiskt slut att jag inte kan vara uppe. Så det här med städning/tvätt osv det tar jag de dagar som jag mår riktigt, riktigt bra. Du vet väl att "hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete", det är mitt nya motto... :p

Har dock hitiils bara gått NER i vikt, vilket jag inte tackar nej till, även om jag vill att det ska börja synas NU... :D :bump:

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 722
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 723
Senast: Saigon
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: netschjen
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 877
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp