Milosari

Trådstartare
använder ni det? min labbes trampdynor är så spruckna (kan det ha nåt samband med hans dåliga klokvalitet tro?) att jag gick och köpte mig ett tassvax. frågan är nu; vad är skillnaden på tassvax och tassalvor? vad ska man ha när?
 
Jag använder skillingarydsalvan till mina hundar och även sådan där zinksalva för bäbisar...går bra!

Det går även alldeles utmärkt att ge sin hund tass-bad med ljummet vatten och lite grönsåpa...utmärkt även för hunden klor och nagelband som stärks av detta.

Detta är ett knep man använder inom hundkappen för att undvika infektioner runt tårna då hundarna ibland får småsår runt nagelbanden när de springer på gruset på banan.
 
Jag har aldrig uppfattat den som uttorkande?

Baby-zinksalva...är ju både zink och olja i...kanske därför det går?

Men skillingarydsalvan är bra...bara lite kladdig. ;)
 
Jag har försökt med tassvax, men vovven slickar bara bort allt jag smetar på! Jättesmaskens tydligen... :d
 
vi hade zinkpasta på vår gris förut när hon blivit röd av solen, så tror inte det är uttorkande. Gick bra att ha i sol varje fall, oljiga salvor funkar ju inte för då hade ju grisen blivit stekt :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Gjort första höftledsröntgen av hund och lite funderingar kring tillvägagångssättet. Vid röntgen fick jag först stå vid huvudet och...
Svar
6
· Visningar
555
Senast: Gnist
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 280
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 383
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp