Tävla dressyr i hoppsadel????

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Ia*
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 343

Ia*

Trådstartare
På klubben har de en lokal dressyr snart som jag tänkte vara med på. Blir jag halshuggen och utskickad om jag kommer med min hoppsadel? Ska köpa en dressyrsadel men har inte kommit så långt än (läs har inte haft råd än). Det är en LB... Hur strikt är det i dressyr? Kan man få sämre poäng för att man har "hopputrustning"?

Sv: Tävla dressyr i hoppsadel????

Möjligt att domaren titttar två gånger, men det handlar nog mer om hur du förvaltar din sits i hoppsadeln. Men annars spelar det nog ingen roll alls.

Jag kommer också att måste tävla i hoppsadel då jag inte har råd ännu med en dressyr ;)

Berätta hur det gick sedan!

Jag vet en som vann DM för juniorer i norrbotten i en hoppsadel, så nog går det alltid, bara du har en god grundsits!

beror lite på vad för hoppsadel det är, vissa är det otroligt svårt att få en bra dressyrsits i så du kan få dåliga poäng på sitsen pga sadeln. men utskrattad blir du såklart inte! :)

Jag har gjort 4 tävlingar i år med hoppsadel. En domare sa uttryckligen till mig att det inte fanns någon anledning att skaffa dressyrsadel. (red LC den gången)

Jag har fått samma betyg på min sits som jag brukar ha i dressyrsadel.

Nu har jag dock köpt dressyrsadel, vi börjar närma oss LA. ;)

När jag red på ridskolan, så tävlade vi skolhästarna.
Dom hade bara allroundsadlar.
Så jag har startat några dressyrklasser i allroundsadel. Kom 4:a på skolans 20-åring i L:C:D

tror inte det kom minsta kommentar om det. Kan tänka mej att det kanske är lite mer utslagsgivande när man börjar komma upp i klasserna lite mer:cool:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 287
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 968
Senast: Mia_R
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
333
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka