Tävla i Hackamore

Thathorse

Trådstartare
Hej! Jag är lite osäker på dethär med att tävla i hackamore. Jag har läst att man ska fråga tävlings arrangören om det är ok innan men vet inte om det stämmer. Min fråga: Får jag tävla med min C ponny på hopptävling med godkänt Hackamore?

Detta står i TR:

Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

9. Hackamore där skänklarna får ha en maximal längd av 17 centimeter. Hackamore får inte användas i kombination med något bett. Längden mäts från översta delen där sidostyckets fästs till nedersta delen är tygeln fästs.

Alltså: ja du får tävla din ponny på hack:)

Detta står i TR:

Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

9. Hackamore där skänklarna får ha en maximal längd av 17 centimeter. Hackamore får inte användas i kombination med något bett. Längden mäts från översta delen där sidostyckets fästs till nedersta delen är tygeln fästs.

Alltså: ja du får tävla din ponny på hack:)
Åååh va bra Taack!!!!

Varför har du fått för dig att du ska fråga tävlingsarrangören???
Ponnyns utrustning regleras i respektive TR och om man känner sig osäker är det överdomaren man ska gå till.

Varför har du fått för dig att du ska fråga tävlingsarrangören???
Ponnyns utrustning regleras i respektive TR och om man känner sig osäker är det överdomaren man ska gå till.
Jaja tävlings arrangören/ överdomaren whatever XD det stod på en fb grupp :)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 607
Senast: Roheryn
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: fio
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 165
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka