Tävla med föl utanför banan?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Gisburne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 309
G

Gisburne

Får man tävla med ett sto som har ett föl, 4-5 månader gammalt, stående utanför banan?

Sv: Tävla med föl utanför banan?

Föl får ej medfölja på tävlingsplats. Fölungen får stanna hemma om stoet ska på tävling.
Se TR.
Mom 160.

Nu är det ju inte tillåtet att ha föl med på tävling, men allvarligt hur många ston skulle vara koncentrerade på sin uppgift om fölet stod utanför banan :crazy:

Tack för svar och sidhänvisning! :)

Det är jag övertygad om att det finns rätt många som skulle klara av, faktiskt. Däremot skulle inte JAG lämna ett diande föl hemma ensam en hel dag, även om stoet klarade uppgiften.

Fast man måste ju inte vara borta en hel dag. Man kan oftast pricka in sin starttid/startnummer rätt bra och är tävlingen inte särskilt långt bort så.
Min ponny tävlade när fölungen blivit fyra månader. Hon var borta kanske 3-4 timmar sammanlagt. Fölungen klarade sig fint hemma med en lekfarbror :)

Är det så himla viktigt att tävla att man inte kan vänta tills fölet är avvant?:smirk:

Det är inte mig det gäller. ;)

Spinner vidare med en annan fråga som har dykt upp:
Hur långt in i dräktigheten får man tävla med stoet? (Har inte rätt TR här.)

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
339
Senast: Gabby_Ossi
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: fio
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: MiniLi
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
524
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka