Tävla - nybörjare

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Midnightwalker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 865
M

Midnightwalker

Finns det små arrangerade tävlingar där vilka som helst kan komma? Eller är alla strikta med dem vanliga tävlingsreglerna? Konstig fråga kanske och det kanske har varit uppe förr.. Har inga erfarenheter av "riktiga" tävlingar och vill komma ut och upptäcka lite med pållen och ville veta just det här innan jag ger mig själv förhoppningar. Tacksam för svar. :)

Sv: Tävla - nybörjare

Det finns ju klubbtävlingar och clear rounder mm om man inte vill tävla på vanliga tävlingar...

Kolla med din klubb vad som händer där. Klubbtävlingar brukar vara ett bra ställe att börja på då man följer reglerna i TR, men i alla fall hos oss är klubbtävlingarna mest ett lärotillfälle. Alla brukar hjälpas åt och heja på varandra. Viktigt att veta är ju dock att även klubbtävlingar ska vara enligt TR.

Så prata med folk på din klubb!

klubbtävlingar är verkligen jätte bra å börja med!!!!man lär sig jätte mkt och de e super roligt :banana: när man väl har börjat tävla kan man inte se en prop. utan å anmäla sig!:love:

Detta gjorde mig nyfiken. :d

Behöver man speciella papper, typ som licens.. alltså jag är helt bakom flötet när det gäller tävling så det är möjligt att jag framstår helt dum i huvudet. :angel: Har aldrig vart intresserad av det nu men tycker ändå man ska prova på det. :d

Gå en grönt kort kurs så får du veta allt du behöver.

Om du ska rida en klubbtävling så är det oftast så att du behöver 1. vara medlem i klubben, 2. kunna visa att din häst är vaccinerad. En del klubbar kräver grönt kort, men oftast inte. Om du hittar en intressant klubbtävling kan du ju fråga klubben vad de kräver för att du ska få starta. När du har provat på att tävla någon gång på klubbtävling, så rekommenderar jag också att du går en grönt-kort kurs, det ger svar på många frågor. Åk också och kolla på tävlingar som publik, eller se om du kan hjälpa till som funktionär på någon tävling, man lär sig jättemycket på det också!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 764
Senast: Tiger tok
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
936
Senast: Bison
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
625
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka