tävla storhäst.

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare saraac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 430
S

saraac

Jag har aldrig tävlat förut. Måste jag börja tävla ponny och debutera mig upp på storhäst? Eller kan jag börja tävla storhäst direkt? :confused:

Måste hästen besiktas inför VARJE tävling? Vars finns vetremären? :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: tävla storhäst.

Du kan börja på stor häst. Veterinärbesiktning finns bara på regional tävling och uppåt. Det vanligaste är at man börjar på klubbtävling eller lokal tävling, då behövs ingen veterinärbesiktning. Var veterinären finns beror på tävlingsplatsen. Det brukar vara skyltar som visar var det är.

Du kan börja på stor häst. Veterinärbesiktning finns bara på regional tävling och uppåt. Det vanligaste är at man börjar på klubbtävling eller lokal tävling, då behövs ingen veterinärbesiktning. Var veterinären finns beror på tävlingsplatsen. Det brukar vara skyltar som visar var det är.

i distans är det redan från lätt klass, även på clear rounder!

OK - angående veterinärbesiktning så utgick jag från att det var hopptävling hon frågade efter, men det behöver det förstås inte vara! Men nu så är väl allt intäckt då, förutom islandshästtävlingar, men såna vet jag inget om ;)

OK - angående veterinärbesiktning så utgick jag från att det var hopptävling hon frågade efter, men det behöver det förstås inte vara! Men nu så är väl allt intäckt då, förutom islandshästtävlingar, men såna vet jag inget om ;)

joo de är hoppning, glömmde bara tillägga det :o:)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den... 2
Svar
25
· Visningar
2 345
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 198
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka