Tävlingsskåp - mått??

HRynkel

Trådstartare
Jag ska köpa ett tävlingsskåp, antingen ett winnie eller ett Thule. Dock måste min häst stå så brett som möjligt för att inte trampa runt så jag behöver måtten, antingen för att se hur brett hon kan stå eller om jag kan få in det under frambommen och ha de under höseglet.

Skulle vara jätte snällt om ni med Winnie och ni med Thule sadelskåp kan skriva måtten (höjd, bredd, djup från utsidan) på dem så snabbt ni bara kan då det börjar bli lite dåligt med tid! :crazy::crazy:

Jag menar standardskåpen, bara så det inte blir några missförstånd!

Tack så j-mycket! :bow:

Sv: Tävlingsskåp - mått??

Tror alla har samma standardmått vilket är 120 höga 60x60 bredd/djup, i 90% av fallen är det exakt samma skåp med olika färger och dekal bara. Inget av de jag träffat på hittills har avvikt från dessa mått.

annars så kan du ju göra ett eget tävlings skåp av en soptunna, finns ju korta tjocka tunnor ^_^ så kan du få in den under hö seglet men ändå få gott om plats för sadel och allt annat man drar med sig på tävling. tycker att vanliga sadelskåp är i smalaste laget för att få med sig sadel, schabrak, täcke, hink osv.
beskrivning till sadelskåp av soptunna ^_^
http://www.hippson.se/albums/viewpiclarge.htm?ID=10909

Nja, soptunneskåp är kanske inte för mig att föredra.. Jag är inte så mycket för att pilla ihop själv så jag köper nog helst ett ordentligt. Men tack så mycket för era svar ändå! :)

Liknande trådar

Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka