Tävlingsskjortor

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Elanor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 050

Elanor

Trådstartare
Jag måste införskaffa mig en eller flera nya skjortor till årets tävlingar, så nu undrar jag; var får man tag i enfärgade sådana? Jag sitter här och funderar på att beställa från en vanlig hederlig klädbutik, men dessa brukar ju vara ganska korta i modellen, och jag vill inte att de ska glipa om man har de instoppade i jeansen (vilket är snyggast, annars kan det se så slarvigt ut)

Sen måste jag ha tag i en hatt. Någon som kan rekomendera? Det är inte långt kvar till första tävlingen nu, och jag har bara en stråhatt att rida i! :crazy:
Jag vill ha en svart filthatt tror jag, men den behöver ju inte kosta allt för mycket.

Visa gärna bilder på era tävlingskläder! Och hällst skjortor då! Men allt annat är välkommet också :D Jag behöver massor med inspiration! Nån som vill tipsa om färg? Min häst är Palomino och jag har rött hår.... Ja. Ös på bara!

:bow::bow:

Sv: Tävlingsskjortor

Lonesomepine har ju en hel del snygga skjortor.. men de är ganska dyra. Men kika iallafall ;)

Jag har hittat lite av mina tävlingskläder i secondhand butiker!
Så ett tips är ju att leta där... :idea:
Men man kan ju få sy om dom lite och sätta på lite bling-bling om man vill ha det!

Själv köpte jag ridkläder på Lindex sist jag behövde nytt. Det blev väldigt lagom pris, rea på rea och allt! Och ett par boots hittade jag på Skokanonen här i stan.
Fast jag tävlar ju inte så mycket förstås. En gång har det blivit hittills :p
Brukar ha enfärgat svart, mörka jeans och svarta boots. Till paden har jag sytt överdra i olika färger, en del med påstrukna mönster.
Min häst klär bäst i enfärgat och inte för gälla färger (en enligt passet musblack fjordislandkorsning, i verkligheten färgväxlare och just nu mer beige än grå). Själv passar jag i princip bara i svart, mörkgrönt och mörkblått. Jag är rödhårig med väldigt lite hudpigment..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka