Tavlor/tryck/posters - hjälp!

mutant

Trådstartare
Jag behöver inspiration till bilder att täcka väggarna med! Har aldrig haft mycket sånt eftersom jag flyttat ofta, bott i andra hand osv, så nu när jag har en bostad jag planerar att stanna länge i tänkte jag go bananas. Gillar sånt som är färgglatt, quirky eller tankeväckande, sen om det är ett foto, en streckgubbe, ett känt konstverk eller något målat av en elefant spelar ingen roll. :D

Har ni några tips eller vill ni visa vad ni har på väggarna eller andra typer av bilder/motiv ni gillar?
 
Jag ramade in en stor affisch av min favoritartist (ett skivomslag). Något sånt kanske kan vara en idé? De flesta band brukar ha webshopar som de säljer sånt i 🙂

Har tavellister på väggarna i vardagsrummet med bla en klocka och dvd-boxar på. Tycker om listerna för då är det lätt att byta vad som ska vara där, och slipper många hål i väggarna.

Sen vet jag att det finns lite olika tavlor i nån tråd här ockdå, tror det är den som handlar om shopping till hemmet. Både färgglada och nån med blommor, så du kan ju kolla in där för lite inspo också. https://www.bukefalos.se/threads/shopping-till-hemmet-del-2.1471138/ (är en redan i första inlägget men har för mig att det kommer fler sen också)
 
Jag behöver inspiration till bilder att täcka väggarna med! Har aldrig haft mycket sånt eftersom jag flyttat ofta, bott i andra hand osv, så nu när jag har en bostad jag planerar att stanna länge i tänkte jag go bananas. Gillar sånt som är färgglatt, quirky eller tankeväckande, sen om det är ett foto, en streckgubbe, ett känt konstverk eller något målat av en elefant spelar ingen roll. :D

Har ni några tips eller vill ni visa vad ni har på väggarna eller andra typer av bilder/motiv ni gillar?
Jag har en ny favorit, Glenn Unger och hans bilder.
Hans bilder av hav, djur, blommor, industustrier mm, piffar till vilket hem som helst.
Får väl inte länka till sidan som säljer hans poster, men sök på namnet så kommer det upp. Du kan även kontakta honom privat om du förälskar dig i några av hans andra bilder (finns på sociala medier)
Rimliga priser. :)
Den här pållen har varit ett tidningsomslag. Från hans tid som ponnypappa, bara en sådan sak! ;)

1549555480179.png
 
Jag har den här på väggen i mitt rum hem-hemma, tycker den är lite tankeväckande.

Plus en bild av Jan Saudek som heter Queen card, men den är mycket finare egentligen än den ser ut när man googlar. Den köpte jag när jag tågluffade och postade hem till mig själv :).

Utöver det har jag en Europa-karta, en världskarta och en bild med en Ford Anglia, som jag har tre av själv:).
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190207-181711_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190207-181711_Samsung Internet.jpg
    167,3 KB · Visningar: 92
Jag gillar sånt som betyder något för mig eller som är lite eget. Är inte en sån som köper bilder på IKEA.

Som gammal punkare är en affisch från det som slutade som sista kvällen på Ultrahuset oerhört viktig. Under ett foto påJohan Johansson från invigningen av Pinkruset.
9D82ACC1-DC4A-48B8-8FDF-50DF6C964EFB.jpeg
 
Jag ramade in en stor affisch av min favoritartist (ett skivomslag). Något sånt kanske kan vara en idé? De flesta band brukar ha webshopar som de säljer sånt i 🙂

Ja, bra tips! Problemet är bara att jag inte riktigt har någon favoritartist :cautious: Bra idéer i övrigt också :bow:
 
Jag har en ny favorit, Glenn Unger och hans bilder.
Hans bilder av hav, djur, blommor, industustrier mm, piffar till vilket hem som helst.
Får väl inte länka till sidan som säljer hans poster, men sök på namnet så kommer det upp. Du kan även kontakta honom privat om du förälskar dig i några av hans andra bilder (finns på sociala medier)
Rimliga priser. :)
Den här pållen har varit ett tidningsomslag. Från hans tid som ponnypappa, bara en sådan sak! ;)

Visa bifogad fil 25056

Tack för tips! Snabbgooglade och såg inget som riktigt kändes som min stil men ska kolla noggrannare sen :)
 
Jag har några förstoringar 50 x 75 cm av foton jag tagit själv. De bilderna är jag garanterat ensam om! Om du inte fotar själv kanske det finns någon släkting eller någon fotograf i dina hemtrakter som har bilder, det blir ju lite mer personligt än att köpa från IKEA.
 
Jag gillar sånt som betyder något för mig eller som är lite eget. Är inte en sån som köper bilder på IKEA.

Som gammal punkare är en affisch från det som slutade som sista kvällen på Ultrahuset oerhört viktig. Under ett foto påJohan Johansson från invigningen av Pinkruset.
Visa bifogad fil 25113

Ja, precis, det är ju det bästa! Men har slut på saker som betyder något för mig :D så behöver fylla på med annat fint.
 
Jag har några förstoringar 50 x 75 cm av foton jag tagit själv. De bilderna är jag garanterat ensam om! Om du inte fotar själv kanske det finns någon släkting eller någon fotograf i dina hemtrakter som har bilder, det blir ju lite mer personligt än att köpa från IKEA.

Fotar en del, eller gjorde innan iaf, men är inte superförtjust i foton på väggarna av någon anledning. Men kanske ska ta och gå igenom gamla bilder ändå och se om jag ändrar mig :)
 
Fotar en del, eller gjorde innan iaf, men är inte superförtjust i foton på väggarna av någon anledning. Men kanske ska ta och gå igenom gamla bilder ändå och se om jag ändrar mig :)
Det är helt klart en smaksak! Vill du ha något som inte ser ut som ett vanligt foto går det ju att göra mer dramatiska redigeringar, svartvitt, eller trycka på något annat än vanligt fotopapper också.
 
@Ullmerkott Ja absolut! Kom precis ihåg att jag förut hade en stor tavla med min dåvarande hund i popart-stil, rader med samma portträttbild i olika glada färger. :laugh: Den gillade jag jättemycket men har inte kvar, kanske får ta och fixa en ny...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp