• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Energi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 716

Energi

Trådstartare
Vi har tydligen gjort bort oss i renoveringsivern. Vi har flera telejack varav ett sitter i sovrummet. Den kabeln gick till telejacket i vardagsrummet och i samband med renovering så klippte vi sladden till sovrumsjacket.

Vårat bredbrand är inkopplat i köket och det är förstajacket. Men efter att vi klippt kabeln så funkar inte internet längre... vad gör vi nu då? :banghead::mad::confused:

Jag skulle prova att helt enkelt koppla bort trådarna från de två övre skruvarna i jacket i köket - om du är säker på att det verkligen är första jacket.
Funkar bredbandet då så skulle jag kopplat tillbaks de trådarna, och istället kopplat loss de övre trådarna i nästa jack (vardagsrummet?).

(Om ni klippt kabeln något eller några jack senare finns en, åtminstone teoretisk, risk att trådarna klämts ihop och är kortslutna där de klipptes, vilket skulle kunna ställa till det för ADSL-mellanproppen.)

Det är svårt att teoretisera kring felsökning i ledningsnät, allt är inte alltid kopplat som det ser ut att vara och det är ofta mycket lättare när man väl står på plats. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 271
Senast: Yrsel
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats... 2 3
Svar
56
· Visningar
9 387
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag har en schäfer kille som är dryga fem och en halv månad, och som jag haft sedan 8 veckor, men har följt och hälsat på honom sedan... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 886
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 844
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka