Bukefalos 28 år!

testar eltråden med mulen

Sv: testar eltråden med mulen

*till alla*
Roligt att höra att så många hästar gör det. Det verkar ju faktiskt mer vara vanligt än ovanligt bland hästar att kontrollera strömmen. Tänk ändå på så många sätt de kontrollerar strömmen. Frihetsälskande och matglada djur kan man ju säga att de är. :love:
Magdalena
 
Sv: testar eltråden med mulen

Jag hade en fjording för några år sedan som alltid testade med mulen. Var det strömlöst gick hon bara rätt igenom. Hon gjorde det bara ett par gånger men stannade utanför hagen. Tidigare ägare hade varnat om detta, så jag var beredd. Minishettisen kryper igenom även med ström om han blir lämnad ensam en stund. Man hör bara att det rasslar till i staketet. Ingen har hittills sett hur han gör.:cool:
 
Sv: testar eltråden med mulen

Vilken modig rackare! ;)
Magdalena
 
Sv: testar eltråden med mulen

Vår gamla korsningsponny mysak gick alltid en runda till agregatet och hårde om det tickade...gjorde det inte det så gick han rätt igenom linorna:crazy: -annars stannade han kvar, för att efter en stund åter gå och lyssna...
 
Sv: testar eltråden med mulen

Minishettisen kryper igenom även med ström om han blir lämnad ensam en stund. Man hör bara att det rasslar till i staketet. Ingen har hittills sett hur han gör.:cool:

minishettisar verkar vara tuffa typer, hade en som det oxå bara rasslade till i staketet och inget var sönder han bara stod där. Sen satte vi tre trådar så det vart som ett eget staket i hans höjd och då vart det lite jobbigare för han hoppade rätt i i trådarna spela ingen roll om han vart kvar där, han stog och såg lidande ut varje gång han fick en stöt men ingen panik för det vi fick väl stänka av och komma och ta loss honom. Så dom trådarna fick vi lov att ta bort. kunde ju inte ha en häst sittane i stängslet...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
760
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
973
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 212
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp