Testing, testing... handarbete

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag är för sporadiskt aktiv så ids jag inte berömma mig själv i någon befintlig tråd under hem och hobby.

Så jag skryter lite här i stället med att jag härom dagen gjorde färdigt en virkad filt, den blev ca 2meter X120cm.

Nu har jag hittat ett för länge sedan påbörjat projekt i form av strumpor där jag hade börjat på skaftet till den första, som jag ska göra klart.
Och som omväxling, också för länge sedan påbörjad linneduk i oblekt med påskmotiv enbart broderat i stjälkstygn i vitt.

Bild på filten, dubbelvikt över en fåtölj (och avslöjar lite bokhyllor och en handarbetspåse på golvet och lite elkabeltrassel)
53176204_2159348917486109_8040567077515296768_n.jpg
 


Tack!

Jag blev lite besviken när jag först fick hem garnet, det är sådant där som är färdigfärgat. Det är ganska korta bitar i varje färg så jag trodde det skulle bli väldigt plottrigt, men är själv nöjd. Färgställningen tycker jag mycket om och egentligen ska väl filten upp i sovrummet där jag har ganska djupt blå tapet (och, när jag ids montera dem, vita bokhyllor - det kan bli ganska snyggt).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp