Teun van Riel bett

Explosion

Trådstartare
Eller Flippan bett.

Är det någon som har erfarenhet av detta bett?
har läst gamla trådar om det och tycker att det låter som att det är ett ganska bra bett för "lydiga men starka hästar"..?

Sv: Teun van Riel bett

Explosion skrev:

Dom är ju rätt så saftigt dyra så jag anser mig inte har råd med ett sådant bett så jag har inte provat.

De finns ju i olika modeller och jag tycker att de ser helt ok ut de flesta av dem, inga Mikmar direkt utan mer hästvänliga.

Teun van Riel är en person eller en firma som heter Teun och är från Riel..... Holländska precis som Eric van der Vleuten :banana:

Det funkar väl i princip som ett pelhambett.

Tillåt mig skriva om din mening lite:

Ett bett för lydiga hästar med ryttare med känsliga händer(!!!). Det stämmer in på de flesta bett. :cool:

Det var ju inte direkt min mening, men jag förstår din poäng ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: iliedtoday
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 041
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka