Bukefalos 28 år!

Teutonia fun eller Babytravel Quattro eller annat?

ako

Trådstartare
Jag trodde nog jag skaffat min sista barnvagn då vårt sista barn är 1.5 år och vi haft grejor sedan innan. Nu verkar dock vår gamla trotjänare Teutonia Timmy vara på väg att ge upp, samtidigt som den likaledes gamal teotjänaten Emmaljunga CC ska bli sovvagn på fsk nu vid fsk- start i jan, och det är ju ändå ca 1.5 år kvar av vagnperiod. Om jag ändå behöver köpa en ny (eller ny- beg) så vill jag gärna ha en där jag kan ha honom vänd mot mig. Vill ha en inte allt för stor och tung vagn men ändå en "riktig" promenadvagn och har efter att ha haft syskonvagn med rörliga framhjul blivit förtjust i det. Har spanat på BT Quattro o Teutonia Fun som inte är svindyra (känns onödigt för så pass kort tid att betala massor). Tittade även på Emmaljunga Scooter men den är ju lika tung men inte vändbar.

Så, tips o erfarenheter önskas :-)!

Tack!
 
Teutonian är rätt liten och jag tyckte den inte stötdämpare så bra. Tycker min brio smile är bättre där. Räcker det inte med en sulky?
 
Teutonian är rätt liten och jag tyckte den inte stötdämpare så bra. Tycker min brio smile är bättre där. Räcker det inte med en sulky?
Tänkte gärna vänd mot mig om jag ändå måste köpa ny, han är ändå bara knappt 1.5 år :-) .
 
Kör ni på trottoar eller skogs-/grusväg, @ako?
Jag har en smidig pansarvagn som jag ÄLSKAR! Vi bor på landet, så vi går bara på asfalt när vi korsar vägen eller åker in till stan.

I'coo Peak Air.
Min har stora hjul (luft), svängbara (låsbara) fram. Superbra dämpning, enkel att fälla ihop och ta med, sittdelen är vändbar. Ongen är helnöjd. Den kostar överraskande lite, men det är inte ett särskilt stort märke i Sverige och det finns inte jättemånga begagnade. Jag kommer ha kvar min tills den ramlar isär. :love:

Den fick plats bredvid hundburen i vår V50, nu har vi en Skoda Superb och det är inga bekymmer där heller :)
 
  • Gilla
Reactions: ako
Tack! Den ska jag spana på! Går mest asfalt men även grusväg/ skogsstig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp