Textilåtervinning

Jag tror man återvinner det ihop. Är ganska övertygad. Men vid hushållsnära insamling är det förpackningar för typ mat som är tänkt. Skrymmande förpackningar ska lämnas vid ”lätttillgängliga insamlingsplatser” vilket än så länge betyder ÅVS eller ÅVC.
I vårt soprum på jobbet (samma kommun) har vi ett kärl för pappersförpackningar och ett för wellpapp. Fast vad som händer med det sedan vet jag förstås inte.

Jag tror man återvinner det ihop. Är ganska övertygad. Men vid hushållsnära insamling är det förpackningar för typ mat som är tänkt. Skrymmande förpackningar ska lämnas vid ”lätttillgängliga insamlingsplatser” vilket än så länge betyder ÅVS eller ÅVC.
Men jösses då blir det ju dubbel krångel med kartonger med andra ord.

Men jösses då blir det ju dubbel krångel med kartonger med andra ord.
´skrymmande kartonger går alltid att göra mindre skrymmande med hjälp av vilja och verktyg...

Men oplastad kartong som kommer in i rena fraktioner går att göra annat med än den plastblandade, så kan den komma in på det sättet är det nog bra.

Ja? Pappersförpackningar och wellpapp sorteras på olika ställen här. Pappersförpackningarna i tunnan och wellpapp på återvinningscentralen.

Enligt sorteringsguiden sorteras detta som pappersförpackning hos oss: Mjölk-, fil-, grädd-,och yoghurtförpackningar, flingpaket,äggkartonger,tvättmedelspaket,pizzakartonger,omslagspapper,papperskassar,pappersmuggar,toapappersrullem.m.

Större wellpappkartonger lämnas till återvinningscentralen.
Soprummet här har återvinning för plastförpackningar, pappersförpackningar, kompost, brännbart, tidningar, batterier, glödlampor, mörkt resp ofärgat glas, metall samt elektronik (upp till brödrost-storlek).

Det slängs lite galet ganska ofta och hyresvärden rensar regelbundet ut felsorterat ur kärlen och kör det till återvinningen. Det sorteras inte ut wellpapp, och sopbilen hämtar det glatt. Dvs jag antar det den återvinns tillsammans?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka